23 oktober, 2009

......høstonna er snart over......

........det her er liksom andre enden av skalaen for hage-elleville damer..........en sånn liten sorgprosess .....det vakre vi planta i vår, det som har vokst og gitt oss farger og "guri-så-søt-du-er-a"-opplevelser i sommer....ligger nå størkna og brune til bakken, og det skal bil et helt år til neste gang.......
Løker settes tilbake i bakken fra esken de har venta i i sommer - krukker lempes inn i frostfri kjeller til handyman bærer seg skakk..........
Flere løker kjøpes inn...... - og jeg som lovte meg selv at jeg hadde jo mer enn nok fra i fjor og den flotte formeringen av løker jeg fant da jeg dro alle opp........allikevel så kryper nullene frem når jeg drar kortet gang på gang.......

Høsten er en flott tid med frisk luft og flotte røde trær, stearinlys i heimen - og knitring på peisen, middagsbord med gode venner rundt......og tidlig mørke kvelder. Bare nyte!
Jeg kjenner nok at jeg er født på sommern. Jeg er definitivt et sommerbarn.

Sølvpilen fikk virkelig frisert seg en knallværssøndag da fruen fant den skarpe hagesaksa... vi gjør dette hvert 2.år, og den blir så kul atte!

Husets ene tenåring, Birk...følger med i hagen, han burde heller hett Raptus - eller kanskje Villus...ikke vet jeg......men energien hans, den kunne jeg virkelig ønske meg!

Med ønske om en knallfin helg til flotte damer - jeg ville ikke vært foruten noen av dere! Tar meg stadig i å være forundret over hvilke bekjentskaper jeg har fått her på blogger......

Så god helg - sjøl skal jeg bare sjekke at resten av bamsene som fortsatt lever har fått lagt seg i hi nå, det bør de syns jeg......har intet ønske om å finne spor bak utedo den gangen her...

Klem fra Tone

ps This blog was just my little "complain" about the autumn, although I love it, kind of... fireplace, good friends around a dinnertable... but I am definite a summer-girl, born during summer as I am.... Garden going to sleep bow - a lot to do autumn time, but hopefully - the spring will be a joy!

Have a marvellous weekend! Hugs from Tone (or as google-translate says from Norwegian..."squeese...from Tone")

4 kommentarer:

Martes atelie` sa...

Jeg er også et sommerbarn. Koslig nok med høst, lys og alt det derre der.....men jeg synes nok at snøen kan være på fjellet. Gleder meg til sommeren jeg. I går satt jeg å lagde kolasjer av alle blomsterbildene jeg tok i sommer.....DET var ikke FÅ.
God helg ønsker jeg deg.
Hilsen Marte

M.E.V. foto sa...

Jeg er vårbarn jeg..., men jeg liker høsten også;) Syns vel egentlig at alle årstider har sin sjarm...

Ha en strålende helg, Tone:) Klem

Les Cotrions sa...

Hello Tone! I agree with you! I was born in Summer either and I like long and sunny days! We have to wait a little bit and Spring wioll come back! We still have warm and sunny days but I know they wont last too much!
Have a nice Sunday and good work in the garden!
Hugs
Vale

Anonym sa...

Halloooo Tone,
We have also been planting buls...in my side garden !! We planted about 85, i was lucky to have some help :))
I like this time of year, fire in the woodstove, ligthing some candles !!
By the way i am sure that one day we will come and visit your wonderful hytter :)))))
Hugs, Janneke.