07 desember, 2008

Winterwonderland......!

Amazing this wonderful day - my husband and I had a long walk in the forest.
Lovely winter sun, snow all over - ........ silence, only our footsteps in the snow made sound.
It was totally a winter wonder land.... just like a christimas-card
All the neighbour kids are ready to play in the snow! Luckily we live on the countryside - so this hills are just outside our door - kids love it during winter!

Jiha!!!
Downhill faster than his mother like....

I also baked new cakes (like the ones I throw last sunday.,...and guess what - it turned out perfect! I just phoned my grandma, and as I guessed - she had another recepie.


My handyman has finished redecorating our livingroom, so the coming week, I`ll try to decorate for xmas.
Wishing yoy all a nice Sunday evening!
I`m gonna watch the national news now - cause I`m on!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Tone,
Wish i could have gone with you on that wonderful walk through the forest .....to me it looks like a fairytale!( your husband probably wouldn't have thought that that was a good idea, these women chattering all the time ;)) To live where you live is for the kids paradise ofcourse :) Isn't it great to get a recipe from your grandmother for the cookies; you have to keep it in the family, isn't !
Have a nice week, Janneke.

Heidi og Cathrine sa...

Hei på deg Tone!
Ja, har det ikke vært vakkert ute de siste dagene?? Har riktignok ikke hatt tid til å gå tur, men måtte ut å ta masse bilder på søndag innimellon alle besøkende i Bryggerhuset. Der har det vært full fart i helgen:) Har jobbet eller dvs skulle jobbet på skolen i dag, men ble sendt hjem etter 1time pga migrene.. Det har blitt litt vel mye i det siste og da sier bare kroppen fra..
En ny posjon småkaker igjen ser jeg, du er utrolig:) Jeg har faktisk begynt så smått jeg også, 4slag er i boks og 2 er unner veis. Det blir da jul i år også.;)
Så forresten reporstasjen fra sykehjemmet - var det i går tro..., et skikkelig bra tilbud for de eldre dette.
Så ikke deg tror jeg..? eller har hodet mitt kobla fullstendig ut..?
Føles sånn nå hvertfall.

Ha en super kveld Tone.

:-)

Heidi og Cathrine sa...

Her går det unna Gunnar..
...2 slag er UNDER veis ja... ikke unner..;)
:-)

M.E.V. foto sa...

Nydelig vinterlandskap:)
Så det innslaget, men så ingen mørkhårede damer. Innbiller meg at du er det...?

Torunn sa...

Haha...inspirasjonen er søkk borte og jeg er drit lei stearinslys med blonder og engler rundt!

Hjemme igjen etter avslutning for 7 klasse. Er dønn sliten om dagen og har bare lyst til å gjøre som strutsen....nemlig stikke hue nedi sanda, kanskje alt blir borte vekk da?? Hehe...
Mamma er heldigvis over den værste spykula for denne gang og vi holder motet og håpet oppe.....slitsomt!

Klem fra sutregurine :-)

Reginas Cottage sa...

Hallo Tone,
ach welch ein Paradies du vor deiner
Tür hast.Ich wünschte ich würde in deiner Nähe wohnen,dann könnten wir
zusammen durch den Schnee stapfen.
Jackless unser Hund natürlich auch,er
liebt Schnee, genauso wie ich.Die
Kekse sehen lecker aus.Wie heißen
sie? Ach wie ich mich für dich freue,
dass du von deiner Oma das Rezept für
die Kekse bekommst.
Ich wünsche dir eine schöne Woche!
Liebe Grüße,Regina

Les Cotrions sa...

Hi Tone! What a fantastic landscape!!! It tastes of Christmas! Here is very cold but I don't think it'll snow! For about 40 years I've wished the snow for Christmas but it never arrives!
Happy week my dear friend! And enjoy your great creativity!
Hugs,
Vale

Grip dagen sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min!!!
Du må da ha svart belte i baking!?!
Her lages det sannelig mye godt!

Jeg kom hjem fra kamel-land igår. Idag var jeg klar for litt julelukt i heimen. Så jeg og ungene bakte pepperkaker. Mmmmmm...

Jeg svever enda på ei sky etter Dubai-turen. Når jeg "lander" skal jeg skrive et innlegg om det.
Må bare fordøye inntrykkene - og få bildene først...

Kos deg med baking, snø og juleforberedelser.

Mange hilsner Marit

Som mine dager er sa...

Hupp

Takk for alltid så hyggelig kommentar fra din side. Ble jo så nysgjerrig når du sa at du har krydder i dine brente mandler. HAAAALLLOOOOOOO .... Her har jeg stått og laget brente mandler i 12-13 jule-år til ende og ingen har engang hintet om at disse kan smakstilsettes med krydder. Inntil nå. SO YOU'D BETTER TELL ME WHAT SPICES YOU USE!

La du merke til de store bokstavene i setningen over ... ?! Det betyr at du ikke engang har et valg, men rett og slett MÅ sende meg oppskriften. Sporenstreks! Så hvorfor har jeg ikke hørt fra deg enda?

Forstår du nå hvorfor "utålmodig" is my middle name?

Altå, Tone ... det ville gledet mitt hjerte om du vil dele ;-)

Klem fra Marit

Tiril sa...

NYDELIG VINTER VÆR HOS DEG, HER VEKSLER DET MED REGN OG HAGL, SKIKKELIG HÅLKE, DET BLIR SOM BAMBI PÅ ISEN, MÅ VÆRE FORSIKTIG, INGEN BRUKNE ARMER OG BEIN NÅ.
SOM DU BAKER Å STYRER, LURER PÅ HVA TID JEG SKAL FÅ TID TIL DET?JA JA , DET BLIR JUL LELL, HA EN GOD NATT .
KLEM TIRIL.