06 april, 2008

Søndag 6.april - regn regn og regn

I går, lørdag, så var vi på plantasjen med henger og kjøpte jord. Har spadd ut ny jord i mange bed. Det ser så fint ut når det ligger ny jord over alt. Kjøpte også et par potteroser og pelargonia, og en betlehemsstjerneaktig sak - har alt inne på stua nå, setter det i store krukker med en gang - så de får god jord og masse plass til røttene sine.
Vakkert her nå gitt....JEG syns det er vakkert - krukker som venter på å bugne over - det klør i fingrene!! - masse store krukker foran vinduene på stua. Noen har bare glad-pack over seg - andre som har overvintra - de kommer seg de kommer seg, smått om senn!!

Etterpå i går så bakte jeg en haug med kanelsnurrer (og det sier bare svisj det her hjemme - to brett med kanelboller er som en liten pose sukkertøy - og borte er dem...) To gutter og kompiser?...det er fort gjort! På kvelden var det å stirre på tv, norske talenter, spise fajitas - og helle ut en flaskerødvin, Barbera d`Alba. Fysj sann. Irriterende når vin ikke tilfredsstiller. Vi har sansen for BArbera-viner, en 2001-årgang Barbera d`Asti var som å drikke fløte - glemmer det aldri!

I dag - søndag, spratt jeg opp (ha.ha.) klokka ti, leste VG som selges på døra, spiste frokost - og etterpå var det rett ut i hagen igjen, og da - selvsagt så fort jeg får på meg mine storblomstrete Marimekko-støvler (lov å ha litt støvelhumor! - jeg elsker å kjøpe morsomme gummistøvler) - da kom sluddværet i 120 km/t. Skikkelig surt!! - Søndag og DET drittværet!
For de som kjenner meg, kan jeg bare si - at jeg er et sånt utpreget værhumør-menneske. Milde himmel som jeg trenger sol og sommer!! Jeg blir for å si det på godt norsk drittsur. Er ikke født i Krepsen og er sommerbarn for ingen ting!
Så etter et par runder med spaden, trillebår hit og dit, -så skiftet Lars dekk på bilen sin - vi venter med min i tilfelle vi skal på hytta -. så gikk jeg heller inn og bakte kake med appelsinmarengs til søndagskaffen - og vi har også styra ikjellern og bodene - og kasta hauger og lass i søpleposer og loppemarkedhaug der, med på hytta der......... - og jammen ble det tommere gitt!! Vi skal pusse opp matboden, kle den med panel vegger tak og gulv. Mus. Hørt om mus? Vask og kast sier jeg bare.... første gang på de tolv åra vi har bodd her.

Steik til middag - og nå skal jeg i gang med en annen hobby jeg har - male en skapdør til ei hytte.

Har brukt store deler av helga til å planlegge hvordan vi skal dekke naboens levegg-system som er hengt på gjerdet mot oss. Det er ikke videre lekkert med lyseblå vegger som har fått mosedekke.... . Må ha noe som vokser fort, noe som er vintergrønt, og noe som gir farge.

Kom gjerne med rasende raske tips!!!

1 kommentar:

Min Verden sa...

Du har ikke akkurat få krav til veggskjuling!!! Nannestadrose sier nå jeg. Den er riktignok ikke vintergrønn - men du kan jo glede deg over at den snart kommer. Den er desto større om sommeren. Evt. Humle? Ha du tenkt på det. Min Humle har nå 50 cm. lange spirer. Den står i garasjen. Den som står ute er ikke igang ennå. Ellers grønt i bakkant og georginer foran. Lækkert. Ses i morgen. Nå skal det bli godt å komme på jobben å få slappet av litt ;-) Hanne