13 april, 2008

Søndag 13.april - sol, sky, regn, ....og jobbing i hagen


Endelig litt oppholdsvær - og selv om det ble fryktelig sent og fryktelig hyggelig i går kveld på vennemiddag - så er allikevel energien på topp når hagen venter.

Har lagt på masse ny rosejord på rosene mine - fire trillebårlass, blandet inn sand også.

Har klippet en del på en stor barlind, røsket opp masse gammalt i urtehagen, - og ikke minst - lagt ned noen flere skiferheller så stien i hagen blir lengre.


Og så har jeg lagt ut gjødsel på alle vekster i hagen - og det er jo en del... - men det er godt å få det gjort. 'Gleder med til Rhodondendron kommer, (si Rhodondendron fort etter å ha drukket en flaske vin...) for i år er det utrolig mange knopper!


Brudespireaen er snart på vei ut av knoppene sine - og peonene vokser og vokser! - jeg er så fornøyd. Kan gå runde på runde og oppdage nye knopper her og der. De lilla krokusene på plena er også søte der de står og nikker.

Har flyttet akeleiene til et sted de kan få mer oppmerksomhet, stakkar de stod under noen trær.

Har du noen gang tittet langt inn i en akeleieblomst? Er det MULIG, det er så vakkert.


Fotballcup på sekstenåringen, sykling på syvåringen, snart middagslaging på mor - og fotballpappaen står på sidelinja på fotballstadion somvanlig.


God søndag!

3 kommentarer:

Min Verden sa...

Hei. Er du istand til hagearbeid? Du som skriver i bloggen min mitt på natta :-) Håper du har fått gjort noe. Takk for alle hyggelige kommentarer. Vi ses i morgen. Hanne

Min Verden sa...

kurs ja, klart det! Jentejuntaen truet også med det. Da blir vi 12-13, men pytt - pytt. Jeg er fremdeles støl i fingre, men det går bra. Vi ses i morgen. Kurven er i veien overalt. hanne

Min Verden sa...

http://littavmeg.blogspot.com/ Gå inn å se på denne Tone. Jeg gleder meg til å se hvordan den rosebuen til 7-800 kroner ser ut.... Ha,ha!