12 april, 2008

Lørdag12.april, HVEM bestilte mer snø nå??


Selv om det snør ute -er det vel lov å drømme om frodig og grønt fra i fjor??



Da jeg la meg var det en fin vårnatt, -gikk natteravn og har fått mange kilometer med trim og hatt trivelige timer med voksne og trivelig ungdom.

Og så våkner man til det GREIENE HER! Planen min i dag var å få ordna skikkelig i hagen, ikke bare sånne små rusleturer med ny jord og sånt, men grave litt og fjerne døde ting - et par roser har takka for seg i vinter. Det er alltid leit. Jeg har en forkjærlighet for den vakre hvit Schneewitchen, - men den er nok ikke tilhørende herdigheten vi har her.
gleder meg til midten av mai, da får jeg tre roser som jeg har bestilt.

I fjor disse dagene her var kofferten klar, og syv vakre 40årige damer satt på flyet til Kroatia, Split. Vår, sommer - vakre oleandertrær......eia var en der!

Kanskje vi kan bruke en time på http://www.krukkegaarden.no/ i dag? Ønsker meg en rosebue - og siden mannen er enig - er det bare å ile til mens vi fortsatt mener det samme!
Jeg blir rimelig gira når jeg går der og titter - og tenker at når lottogevinsten slår til, DA,...... store krukker der, rosebue der.....vannpost i hagen der...... Men akk - Uansett må jeg jo ha hagedrømmer igjen til jeg blir pensjonist også -og da er det godt å ha ideer igjen! - og økonomien er sikkert også på et annet plan....

Jeg er takknemlig for at min mann også har et ønske om å ha det pent i hagen - vi utfyller hverandre. Jeg peker og tenker - han graver og lemper! - Kjempepraktisk! Men jeg vet også at han gjør det fordi jeg elsker hage - og tenker at det er jammen mange måter å vise kjærlighet på!

Akkurat nå sliter jeg med å vise kjærlighet for vinter og snø når tankene mine er på knopper og fuglesang....

I dag er det fotballcup her i Ås, og det er kamp klokka 11, 16 og 19. Skikkelig familievennlig gitt.... - fram og tilbake, og ikke veldig praktisk. Fotball styrer livet vårt.
Til sommern skal vi få lov til å være en uke på hotell i Fredrikshavn - hurra.... - men mens noen spille fotball kan vel mor kanskje søke på nettet etter om det er noen hagesentre eller en rosepark i nærheten. Og etter en nærmere surferunde på nettet finner jeg dette http://www.bangsbo.com/, stor rosepark - og der skal nok mora få kost seg! Min venninde Ingerlise skal også være fotballmor en uke, men hun er også dyktig i hagen, så vi skal vel få tatt en velfortjent jentetur til rosepark tenker jeg.

Imens jeg venter på vår, ikke minst sommer - mimret jeg med bilder fra ifjor sommer - og gleder meg og lusker rundt ibutikker for å finne flere lykter til sene hagekvelder.
Men i kveld er det middag hos gode venner, - innvielse av nyoppusset kjøkken og rødt i glasset. DET er da en fantastisk greie, mens man svelger unna været ute!

Ha en grom dag i været. Fyttikatta.
...........og så ble det natta. Klokka er over to - en kjapp spasertur hjem - sunt og godt med luft - etter reker, diverse dipper, - parmesanchips - kalvefilet, grillede grønnsaker, div div dessert, vin, nok av vin. mer enn nok vin -. cognag og mer vin.
Ypperlig med gode venner og god mat. Og god vin. Og blå tenner. Veldig god natt.

1 kommentar:

Kennel Northern Star sa...

kennelnortHei på dere i Ås. Vi venter så inderlig på sommer og sol. Begyner å bli temmelig lei regn og regn og atter regn. Plenen, særlig den nye ser ut som et pløyd jorde og allt det grønne er oversvømmet av vann. Ser frem til en blomsterrik hage(drømmer). Skal i år plante sent da alt frøs i fjor og måtte starte allt på nytt. Uggh! Du er så flink Tone sammen med mann og barn! Lykke til med en fargerik hage. Vi kommer så fort det spirer! Vårhilsen (sommerdagen i morgen) fra Jan Erik og Tor