06 mai, 2010

Vårdager!

Har noen vært i tvil om at jeg liker meg i skogen?
Noe av luksusen med å ha ett år permisjon fra jobb - er - for meg - nettopp dette.
Bare meg og Birk, tusenvis av fugler som priser våren i et lykksalig kvitrekor, og hvitveis på bakken....noen ganger går jeg med en venninde og vi tar med oss sekk med termos. Stammer, omkranset av mose og hvitveis......og vips så kryper det noe i kvistene.... jeg er en enkel sjel - lar meg fasinere av skogen. Jeg er vokst opp sånn - og er takknemlig for at foreldrene mine drasset oss med i skogen når vi var små. Og for mine mange mange år i speidern.
...og selvsagt - hagen, - jeg elsker krokusene mine. Jeg trodde jeg satte rundt femti i fjor, men opp har det kommet hundrevis, jeg er ekstatisk :-)

....når kveldssola skinner og jeg går i hagen for ørtiende gang den dagen.......da nyter jeg vårkaskadene med farger, og hæ...har JEG planta den der liksom........hm...ikke alltid fruen husker hva hun kjøpte gitt...

Have been off internet for some days - roadworks outside our house never seem to end!!
But I use my days in the garden and in the forest. Baking, cleaning...you know - housewife stuff...
Yesterday we had terrible weather - snow!! - and zero degrees.. I hate it!!
So my plants outside got this treatment....a sleepingbag and some woolen blankets!

....please send some WARM SUN!! - I want things to GROW - I want to ....I really do!!

6 kommentarer:

☆Therese sa...

Så snill med plantene dine du! Mine stod der helt uten "klær" da snøværet kom........
Tror vinteren har tatt knekken på flere planter hos meg også - :|

Ja, det er deilig å gå i skogen. Kjenne luktene og høre fuglene osv.
Skulle ønske jeg var der oftere. Nå trekkes nok jeg litt ut mot havet også jeg (dette hørtes nesten ut som en strofe fra en av Rune Rudbergs sanger - iiik - jeg liker jo ikke slik musikk (el ham for den del). Men altså salt sjø - mmmm - herlig :)

Ha en flott vårdag Tone!!
klemmer

IngunnBW sa...

Er det ikke herlig å gå i haven og bli overrasket over det en selv har satt i jorden?! Jeg lurer på hva som kommer opp mange steder, det er jo umulig å huske alt man planter. Særlig i fjor d jeg hadde mange frøplanter, det er så spennende å følge med om og hvor de dukker opp. Kanskje noen har frøsådd seg også? Og de som ikke blomstret, hvordan bir de seende ut i bedet tro... Jo denne tiden på året er bare best, uten tvil!

Les Cotrions sa...

I'd like to send you the sun Tone, but unfortunately we are having rain and rain for days!!! And I hate rain! My roses were already filled with flowers and now???
Coss the fingers...sun will come back!!!
Beautiful flowers...before the snow!
Good luck with painting!
Vale

M.E.V. foto sa...

De får jammen god pleie de plantene dine...

Det er deilig å være ute på tur, både i skogen og langs sjøen. Jeg foretrekker nok det siste;)

Dukker stadig opp ting her også, som jeg ikke husker at jeg plantet i høst. Blir spennende å se dem når de blomstrer:)

Kos deg videre:) klem

Tulip sa...

Koselige skogsbilder:)
Og krokusen er kjærkommen og vakker om våren. Da suger vui til oss alle fargeklatter naturen kan gi oss!
Enjoy!

Som mine dager er sa...

Herlig Tone. Dager ute i naturen hvor man nesten kan se hvor det spirer og gror - det er jo himmelen.

Kos deg med dagene - det gjør jeg. De er fyllt til randen av positive gjøremål. Åh, som jeg nyter dagene - kjemisk fri for stress og jag og mas. Dette er livet!!! Fordi vi fortjener det.

Klem Marit