15 mars, 2010

Det drypper fra taket, og klærne henger på snora!

Det er masse snø igjen - og her nede i lavlandet må snøen gjerne forsvinne fortere enn rakkern.... vi drar dog til seters i helga med alt styret til påske - og det kan kanskje virke mot sin hensikt (dvs drar til mer vinter....) jeg vet det - men det er da noe eget der oppe....
Saueskinn på krakken, - godt i glasset, unger som leker, god mat som putrer i grytene inne.... fantastisk utsikt over alle blåner fra skiturene.....joda, det går jo an å glede seg til det her...
Waiting for easter holidays (these photos are from last year..) - mountains, - relaxing, - skiing.... only 14 days to go - but we are going there this weekend as well, to make things nice for easter - a lot of things in the car....Lars always wonder if we are going to move...hahaha! He says: "you said when we bought a cottage we wouldnt need all this stuff!!" - but a girl needs redwine
right... :-) ?
Mora tar bilder av den håpefulle i påskeaftens skirenn.......i flott stil må jeg si, ja - mora altså... og ungen er jo en klasse for seg, haha...(myrsnipe...) Her er et eksempel på at min mann er rådyktig til å lage snøhuler og annet... vi må jo ha hylle til rødvinsglasset, akevittflaska, hule til ølkassa - benk til maten og påskegodteriet som skal serveres ute - osv.... - og ikke minst, lekre hyller til alle fakler og lys som fruen sprer utover tunet når mørket senker seg....
Nå har jeg brukt noen dager på å lage opp middager til påske - og nå er de i frysen - det er like greit, så kan fruen nyte sola uten å renne bort på kjøkkenet - men allikevel servere god mat!
Og nå - nå pakker jeg bagene til helga - legger igjen masse klær til påske, så sjøl skal jeg bare ha med meg truser i en håndveske til selve påskeferien, hahaha!!

5 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Jeg misunnere dere pittelitt å ha en hytte å dra til. Men jeg ville jo helst hatt hytte ved sjøen, for noen fjellfinn er jeg dessverre ikke.

Heldig dere som ser våren er i anmasj. Her skulle man tro en ny vinter var begynt. Det laver ned. Har vært på jentekveld i kveld. Fra kl. 20 til 2230. Vi måtte grave fram bilene våre da vi skulle kjøre hjem. Du aner ikke hvor mye det snør. Helt villt!!! Og jeg depper. Aaaaarrrrghhh ... skal det aldri bli vår?!?!

Ha en fin tur til helgen. HÅper dere får lasset oppover slik at mest mulig står klart når påska kommer. Jeg skal så vidt begynne planlegging av påskematen jeg også. Vi skal til Drammen og besøke våre venner der i Påsken, og da er det viktig at vi også bidrar på matfronten og ikke bare vertskapet. Det blir nok fine dager.

Kos deg med uka.

Klem Marit

IngunnBW sa...

Er det ikke deilig å være myrsnipe :)

Så kjempekoselig du har gjort det med påskedekket bord! Veldig stemingsfullt og vakkert med hyller til lys i sneen

Les Cotrions sa...

Waw Tone! May be you still have to wait for Spring but what wonderful sunny days you have! Are you suntanned??? We're having warm and sunny days but unfortuntely rain will be back in few days! But I don't believe in weather forecast...I don't want to believe! You seem to enjoy your new life, don't you???
A great Wednesday to you!
Big hugs
Vale

☆Therese sa...

Så herlig ♥ Kan jeg få bli med!? he he Det virker helt herlig - jeg vil også ha hytte på fjellet.... Det vil forresten samboeren også, men det er faktisk jeg som holder igjen .....

God tur, kos dere masssssse!
♥klemmer

Anne (Moseplassen) sa...

næ, så flott da. Skikkelig tilskåret snø, og godt måkt platting :D

Ønsker deg en finfin helg, og finfin påske!