04 juni, 2008

Endelig juni, mange knopper!

Åh det er jammen varmt ute! Men ikke klag! - det spirer og gror - og jeg har planene klare for hva jeg skal si om det er noen som kommer og sier at jeg vanner til feil tid på døgnet eller at det er vanningsrestriksjoner elle rjeg ikke vanner på partalls-dag eller....for buskene mine må ha vann!! Ingrid Bergmann står og dupper og nikker, og snart kommer Rhumba i hekk - det er knopper på hver eneste rose, ogmange nye skudd taler for en fin sommer!

Unga hyler og skriker og spyler hverandre med vannslangen, og drittungen på sju sveipa over mora si her i sted også, og det var kaldt!
Etter å ha overlevd på frokostblandinger, brødskiver, pølse ibrød osv forlanger nå unga "orntli" mat -ogmor står i tredve varmegrader og steiker pannekaker. Herregud for en god mor jeg er.
svetter oppover, men pannekaker skal bli.For meg erikke dette her optimal mat, men ungene må jo få litt følelse av at mor bidrar litt på matfronten. Husmora har ikke den helt store piffen for mat for tida!
Nå tror jeg unga tar livet av hverandre her ute, i alle fall ringer nok naboene til barnevernet snart om de fortsetter å skrike på den måten her..... storebror på 16 morer seg med Sivert og fetter Henrik. Unga er søkkvåte, og iler inn på stua hver gang han svinger slangen over verandaen. Klærne som var tørre er våte, parketten er søkkvåt, og nå gikk syvåringen i våt skliparkett så det dundra. Så nå skrikes det på orntlig gitt.
Sommerlykke får en si.
Nei, pannekakeneventer.

1 kommentar:

Hege sa...

Takk for støtten.
Ka kem hva det som sa at det var vannrestriksjoner..hørte ikke ka dem sa.
Så flott rose og kan tenke meg at hagen blir et syn i sommer.
At du klarte å steike pannekaker i dag er beundringsverdig du..vannmelon,jordbær ble servert etter skolen og mat får dere i kveld for jeg er helt kjørt.
Jeg og lille tuppa la oss i hengkøya og funderte over livets små gleder.
Ha en strålende kveld og kos deg i den varme sommernatten.
Klem Hege