08 mai, 2008

Solskinn fortsatt!

Det er så fantastisk med denne sola! Humøret mitt er utrolig


Og etter et møte i nabobygda, hvor jeg kjørte langs irrgrønne jorder og skogområder tilbake - vips, der har vi jo et gartneri, - og selv om det ikke er lønning før imorra og minustegnet blinker fra før - så måtte jeg bare kjøpe en hvit, en rosa og en lilla bacopa til en ampel under verandataket. Det ble så fint!

(Thompson&Morgan photo)

Og så kjøpte jeg en eføy som skal "dette ut" av en høy krukke - , og kepaløk til kjøkkenhagen.

Og i morra er det endelig freddan! - og lønn! - og i kveld har min fantastiske gravemann gravd hull til fire roser - de skal ned i morgen. Gjett hva jeg skal i lunsjen - ile avgårde bort på plantesenteret og hente rosene mine (måtte de bare ha kommet!)

Min sønn har klippet plena og det er så fint når det er strøkent!

Mannen skulle sikkert ønske jeg hadde samme energi på innsiden av husveggen, som ute.... Jeg og for den saks skyld....klær og klær over alt. De er rene da! - så jeg tok en sjau nede i kjellerstua, hele buesofaen var breddfull av klær som skrek etter noen som kunne brette. Nå er det bretta - men det har fortsatt på mystisk vis ikke kommet seg inn i et eneste skap. Derfor lo jeg godt av torunns fortelling om klærne på spisebordet. Høres kjent ut...

Det hender vi står på verandaen og trekker luft før vi legger oss - og nå tror jeg snart at vi starter fyresesongen i peisen. Tyve lykter og peis, pledd og beina på peiskanten....jepp - høres fristende ut til helga. Glemte jeg å skrive ordet rødvin?? Fredag ja. Som er ...i dag!!







Ingen kommentarer: