07 mai, 2008

For en forunderlig verden av arter!




Jammen har sola jobba godt de siste dagene!
Humla har vokst en meter på under en uke!

Her er mine rosa tulipaner med hvite kanter - jeg syns de er lekre. Og kveldssola gjør jo sitt...
Jeg vet jeg burde visst navnet på dem...

Under her er Sissels flotte lyseblå......hva er det? Håper noen vet navnet - de er så vakre. Det er en staude.
Sissel har stått på hue i dagesvis og murt og slemma og ordna med dammen, hun er en virkelig nevenyttig dame!' Snart kan fiskene plaske rundt til glede for alle kråkene ...og med diverse stauder rundt, og helt fritt for ugress, så må jeg si at det er lekkert!
Det å være naboer som styrer og ordner så veldig - gjør jo at våre to hager sammen ser ut som en kjempepark! hehe!
Hadde bare en annen nabo tatt noen høye trær nå, så ville det vært fullbragt!















I dag starta brudespireaen.......














Hvordan går det an for naturen å lage lilla og gul i rene farger sammen på den måten her...?
















Foreldra mine har vært innom - og han kommer alltid med en bukett maria nøkleblom i mai - det er yndlingsblomsten hans.
Om en måneds tid kommer han med et strå med markjordbær.........og en bukett med liljekonval. Sånt setter jeg pris på!















Nei, nå får jeg legge sammen noen klær og stryke noen skjorter. Her er det ikke mange som har gjort noe inne de siste fjorten dagene .- kriseløsning må til... Og minsten ligger på sofaen med hodepine, etter at en fotball kom i 190 km/t på fotballen isted. Nå skal han aldri spille fotball mer selvsagt...

Ha en grom aften!

3 kommentarer:

Hege sa...

Heia
For noen hærlige blomster bilder.
Hyggelig med en blomster hilsen som bringer fram minner.

En liten pause har oljet verandan og oppgave skriving.

Nå kan du snart komme å få te koppen og et glass vin i sommer varmen.

Tænk om du hadde blitt med på skolen for tre år siden for et radar par vi hadde blitt på øvelsesposten. He he.

Ha en strålende dag.

Klem Hege

Torunn sa...

Hehe...godt å høre at det er flere som ligger etter med husarbeidet!!

Vakre blomster, og selvfølgelig ekstra hyggelig med en bukett fra far :-)

Ha en grom aften selv!

Torunn sa...

Flammentanz var det het ja....Flink du!

Og klematis... Jeg tror faktisk det er klematis som er i bedet fra før av...innimellom de nye rosene.

Trodde, når jeg klippet ned i høst, at hele driten hadde tatt kvelden jeg. Det hadde sett mildt sagt schtøkkt ut hele sommeren...

Men Neida....nå kommer det så fint opp av jorda igjen atte :-)

Gleder meg til det begynner å strekke seg litt oppetter veggen :-)

Ugress?? Har du det du?? hehe...
Jo takk, det gror godt her også!
Lurer på om jeg skal kjøpe meg ei geit...

God natt!