12 mai, 2008

Puh....så ble det kvelden igjen, hvor blir dagene av!!?


Spa og vende spa og vende....

Nabo Zahra og jeg har hatt en sånn Tour de Plantesenter idag.
I dag var jeg rimelig lei av å vente på renessanserosene mine - og når dama for n`te gang sier hun ikke har fått potta dem enda (de ligger der som barrotsroser et sted) - så er det grenser for hva jeg gidder å kjøpe om en måned!!




Så i dag har jeg ankommet heimen med sju roser (skulle ha fire - det er egentlig veldig standhaftig av meg å komme hjem med sju).....vips så kunne jeg kjøpt ti foreksempel?
Og se på den skjønnheten over her, - Erotica. Hadde den for tre år siden, men den frøys. Så nå skal den få stå i stor krukke. Den er helt utrolig. Om du ikke stønner høyt når du lukter på den, så er du enten helt immun mot roser, eller du er potte tett forkjøla. Det lukter himmelsk! Og rosene er enorme. Rosen er fra New Zealand.


Fire stykk Louise Odier til det nye bedet mitt, rose fra 1851 -
den skal være hardfør står det i alle bøker, og skuffer ikke på blomsterfronten.


Naboens Louise Odier er litt slappe nå på våren, så jeg håper den vil trives her...




Sommerwind, her fra Roseeksperten:


Denne har jeg ønska meg i flere år - den settes på enden av et "gammelt bed" - som avgrensning mot det nye!!















Yellow Fairy - skal brukes som bunndekker:




Den skal stå i et bed med orange og røde roser, foran en Yellow Persian, og mellom to Tommelise og to Bassini - og et par fersken Austin-roser.


Kjøpte også en rekke stauder - kjøpte
Praktridderspore, 180 cm høy, - den skal stå som bakgrunn bak Dronning Elisabeth og Sympathie.

Kjøpte også valmuer, aurbietaer , div dill dall...
Herregud, jeg blir alltid litt sjokka over prislappen.... men moro ere lell - jeg røyker ikke, og sparer masse på det! hehe...




Nei - NÅ må husmora bruke noen timer på kjøkkenet og ved strykebrettet altså. Hadde en drøm om å rydde rommet til syvåringen, som ser ut som tidenes katastrofeområde - men vi kommer fram til senga. Ikke verst bare det...

Og glemte å si: - en Hurdalsrose til, - skal stå på "Pynten" ute på plena, mot veien. Sånn at folk kan si - om tre fire år..........."åh guri malla se der a! så vakkert!!" ........

Jeg glemte å kjøpe en rosa The Fairy som må bytte ut - men pytt, mest sannsynlig kan det hende at jeg er å finne på et plantesenter inærmeste fremtid også. .....

Grilling, brodern med tre tantebarn ankom og det gikk i lammekoteletter, burgere og pølser.
Sekstenåringen på fotballkamp som de tapte, mannen slappet av fra snekring - han er helt ferdig med reisverket gitt! - han var med som tilskuer på fotballen - og fruen fortsatte med rompa i været langs bedene...
På jobben her om dagen leste jeg om ROMPE-BH, høytlesing ved lunsjbordet. Mulig det ville gjort seg på meg altså. En slags strikk som man jekker under rompa og foran mot magen i flere høyder - man skal oppnå en fantastisk sprettrompe-effekt. Jeg tenker det ville vært fint for mannen å ha noe fint å se på, siden det er det eneste han ser av sin kone for tiden - på knærne - rompa ut, joggebukse og en tskjorte som svømmer over av møkk!

I dag var det mange fine "fruer" på plantesenter - de hadde pynta seg klar for tur. Hvordan gidder de det, skal de ikke lempe krukker og jordsekker og et ukjent antall store rosebøtter eller???

2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Oj! Nå har jeg visst kommet til rett blogg. Masse herlig rosestoff!! Jeg følger med videre!

Har flere roser på ønskelisten i år selvfølgelig, men ikke alt tåler klimaet hos meg...

Nydelige bilder!

Min Verden sa...

Hvor handlet du hen til slutt? Har du skada deg skikkelig eller ble det bare et dunk? Jeg tenker og tenker på hva jeg skal gjøre med rosene mine. Jeg snakker med deg i morgen. Blir så mye å skrive og forklare. Snakkes. Hanne