03 mai, 2008

Ny dag, nye muligheter - sol og sommer!

Humøret er noget bedre enn i går får en si! Ikke så mye som skal til!
Spratt opp, og ordnet slik at far og sønn kom seg avgårde på fotballcup.

Minsten for første gang - shortsen går lenger ned enn knærne, og strømpene helt opp til låra - kjempesøt. Og med den største fortanna i manko var det liksom fullbragt :-)

Jeg har levert kake nummer to i dag, venninda mi har konfirmant. Det holder med to sånne kaker på ett døgn! Men det hører med til historien at jeg syns det er morsomt, så jeg klager ikke fryktelig mye! Kakene fylles med bringebærfromasj og hele friske bringebær som røres inn i fromasjen. Kaken nedenfor her har jeg fått tilbakemelding på, den er nemlig nesten helt borte!
Sekstenåringen kom hjem fra konfirmasjon i dag - og er mett og sliten.
Dagen har gått med til slikt og sånt... - et times tid på cup for minsten, der de svinsa rundt og etter hvert lærte seg hva som er forsvar, eget mål, og om de røde eller grønne er eget lag, eller hvor er ballen, eller hvor skal den hen...
Besteforeldre på sidelinja, og kaffe i hagen etterpå.
Deretter dukket det opp en velkommen blomst i hagen : nabo og hage-entusiast Sissel, med to rødvinsglass. Da sier jo ikke jeg nei! Ettermiddagstimer i sola, en god prat - og unger som leker og løper rundt. Say no more - thats life!
Deretter inn og lage noen tapasretter til golfer`n som har vært på banen med en kompis, først fotballcup og så golfrunde sjøl, det er mye frisk luft! Nå er det James Bond på tv, og det skal bli spennende å se om han får med seg slutten! (ved en kontrollsjekk: nei, han får ikke med seg slutten)...
I morra håper vi på godt vær - for mannen skal støpe noe til boden han snekrer - og jeg - jeg skal på plantesenter. DAGENS setning fra ektemannen må være: "Om jeg slipperå være med på plantesenter i morra, så skal du få kortet mitt og dra sjøl." (THERE IS A GOD!!)
Her er det kvelden, og minsten, han løp bort til nabobarna hos Sissel.
Der er nemlig de voksne mye snillere enn her! De popper popkorn sent! - jaja, - her har de snudd opp ned på noen pakker med chocopops og spist is mens vi mødrene satt ute med vinglasset, så litt her eller litt der spiller vel neppe noen rolle.
Det er sommer, sol - og - ja - hele pakka!
Og så som det spirer og gror!


1 kommentar:

Min Verden sa...

Har du fått handla noe i dag? Ute i hele dag. Nå er yngvar på vei for å hente pizza og leie en film. Deilig det også. Litt matfri. Fingern er helt ræva. Jeg har ikke fått gjort noe av det jeg skulle. Den er helt "rar". Drept noen liljebiller, raka litt. Noen av krukkene er ute. Rosene i dem er klippet litt ned. Kanskje de blir fine - kanskje jeg må ut å kjøpe nye :) Ha det fint i kveld også. Ses i morgen. Hanne