02 mai, 2008

Mange slags blomster ute og går!

Her fra feberfantasiene, og ønsket om å produsere blomster i hage - har det i steden blitt produsert blomster til to marsipankaker for konfirmasjoni helga. En kake avlevert - en igjen.
Og så har jeg krangla med fotoapparatet, som syns med mørkt bilde av kaka, - søren og.
Den er til sekstenåringens kjærest som konfirmeres i morgen.
I fjor på disse tider var det jeg som hadde skuldrene oppunder øra...godt det ikke er i år!
Nå skal mannen ut og golfe - og jeg har mest lyst til å dra ut og kjøpe noen nye klematis - to stykker har takka for seg i vinter - skikkelig irriterende! Så da kan man jo like gjerne dra ut og kjøpe en fem seks stykker! :-) Venter veldig på renessanserosene, lurer på når de kommer!!
(Jeg er ikke spesielt utålmodig som dere skjønner...) Og sinnet mitt over Schneewitchen har også gått over...for den kommer allikevel gitt, alle tre...
Har lyst å kjøpe en magnolia også, men tenker jeg får vente til søndagen når mannen har tid til å spa, hehe... - i morra er det fotballcup for minsten og mannen, - og jeg skal levere den siste kaka.
Regn er egentlig en fin ting sånn på vårparten - har du sett så grønt og vakkert!!!
Det skyter og smeller i knopper over alt!
De to fridagene her har gått - og hvor har de blitt av? Hodet mitt har vært stappa av feber og tåketendenser, - sofa, bringebærfromasj og marsipan sånn annenhver time.
Men jeg er lettere i toppen, tenåringen har støvsuget stua og minsten og venninda hans har klint is i sofaen - men vips gitt så var husmora på plass, så da er jeg tydeligvis på bedringens vei.
Nyt fredagen!
Sjøl skal jeg ligge i horisontalen med et glass med rødt i når kvelden nærmer seg.

3 kommentarer:

Torunn sa...

For en kjempefin kake!! Er det greit jeg ringer og bestiller når det blir min tur?? :-)

Flott at kroppen begynner å ramle tilbake til normalen igjen også. Det er skikkelig ugreit å være syk!

Som du skjønner så har jeg ikke dratt til sæters enda. Vi drar først i morgen. Jeg hadde liksom i grunn tenkt å legge inn mitt siste blogginnlegg før helga jeg da, derfor øsnket jeg alle god helg! Hadde faktisk planer om å skru av pc`n til og med, men du ser jo hvor bra det gikk!!

Nå titter solen frem hos oss og jeg har vært ute og tatt noen bilder av etellerannet som slynger seg langs vedskjulet vårt. Mulig jeg legger det ut etterpå i kveld, så kanskje du kan fortelle meg hav det er :-)

Skal snart kjøre 11 åringen til bowlingbursdag og etterpå blir det nok horisontalen med litt rødt i glasset her også.
Avsluttet forøvrig dagen med hvitt i går og den har jeg kjent i pannebrasken i hele dag...pytt,pytt

Snakkes .-)

Tone sa...

Hei du!
Nå må du logge av- vi blir avhengige vet du! hehe...
Ja bare bestill kake!

Jeg har nok fått bloggesyken, for nå har jeg begynt å snekre sammen en matside også, milde himmel, min mann kommer til å kose seg mye foran tv`n - nå kan han se på golf så mye han vil!

Jeg sitter og fniser over mye du skriver, - sikkert derfor jeg liker deg så godt!
skål og god helg!

Min Verden sa...

Kjære Tone - den kaka ble kjempefin og klematis har de på Oasen. Dra og kjøp. Lønn om en uke :-) Vilde er heldig som får den kaka. Jeg skal hive meg i sofaen. Jeg har 17. mai i halsen akkurat nå. Håper på godt vær i morgen. Har noen roser som skal klippes.