28 april, 2008

Mandag 28.april - etter regn kommer....grønne knopper!

Da jeg våkna klokka seks imorges og regnet piska på taket, tenkte jeg som jeg pleier at jeg skulle være litt sur ...jeg er en værsjuk sak. Men det lysna straks jeg tenkte at det kommer til å gro SÅ BRA! - og det gjør det. "Kom ut og kjenn på lufta!" sa Hanne utafor jobbvinduet mitt i dag - og til og med der, mens vi bare lufter oss i fem minutter - klarer vi å relatere varm og god luft til at det vokser og gror hjemme mens vi er på jobb. To fluer i en smekk liksom!

Nabo Sarah er i ferd med å røske opp i hagen sin, og vil ha noe selvgående vakkert enkelt og lettstelt...(PYTT SANN...) så vi fekter med armer og bein, og peker og skritter opp og ligger på alle fire og river og drar. Mannen prøver godt han kan å sage ned det vi peker på og spa hit og dit, og som andre menn jeg kjenner - så himler han med øya og tenker at herregud for noen kjærringer....hehe, men det kommer til å bli så fint! Men nå er det klart, - det blir en fantastisk rund plen på midten - og rundt: hvit stein. En liten sirkel til, og midt på den - en grom urne som flommer over av miniatyrroser, eføy og noe blått.
Har gått et par runder i hagen - og jammen har det eksplodert!! Fantastisk!
For øvrig så har jeg en hals som er fryktelig sår og jeg har tett hue og det dunker og banker inni der. Skikkelig bra, jeg som skal styre et stort møte i morra, håper det kommer rundt 70 personer. Typisk meg. Da blir det bra å ikke ha stemme, akkurat nå høres jeg ut som en sånn skapdranker i røsten....hehe. Så da kan jeg like gjerne ta meg et glass rødvin og legge meg på sofaen. Hvem har sagt at rødvin kun er en helge-greie.


4 kommentarer:

Min Verden sa...

Hey du - fikk du noen natteravner? Håper det. Du, kan du ta med bladene og boken. Lovte noen den i dag også hadde jeg den ikke - hadde glemt at du hadde det. Og jeg trenger annonse på noen klær. Vi ses onsdag. Hanne

Torunn sa...

Hei Tone!

Hvordan går det hos deg? Har du fått støvsugd og svingt vaskefilla noe mere?
Hehe.... jeg har ikke gjort noe i huset siden torsdag den gangen og nå ser det sånn ut også. Lurer på om i det minste støvsugeren må fram i dag???
Været er fortsatt fint og ettersom jeg er parkert med sykt barn i dag også, tror jeg at jeg skal våge meg ut og plante hortensiane mine ute i krukker nå.
NÅ kan det vel ikke bli noe mere frost?? Det er jo så varmt om natta at til og med vinterdynene åker på loftet!!

Ha en deilig dag!

Klem Torunn

Tone sa...

Hei igjen
Nei jeg har ikke sett på støvsugern en gang!
I går kveld var det møte,i dag er det møte - MEN i går snakka jeg med naboen som tydeligvis har fått ny vaskehjelp - og for meg som hadde det i over to år, vet jeg hva det er å komme hjem torsdager til strøkent hus....mannen min har spurt om ikke hun kan vaske hos oss også, så da kan det vel hende at hun ringer på neste gang hun er hos naboen. Egentlig har sekstenåringen sagt han skal vaske huset for å få penger for det, men du vet - gutt, fem fotballtreninger i uka, kjæreste, lekser.....say no more.
Men det er varmt ute, bjørka skinner i grønt og mye annet skinner i grønt - så nå er det bare helsbetennelsen som stopper meg, legen sier det "bare er en virus" - så hurra.
Hvem som skal lede møte med kanskje hundre foreldre ikveld vet ikke jeg...!!
God tirsdag!
Tone

Torunn sa...

Hallo du!

Skjønner jeg har med en aktiv dame å gjøre her ja..... :-)

Jeg fikk faktisk støvsugd i går jeg, så nå holder det sikkert i 14 dagers tid igjen...hehe....

Det blir spennende å følge med om du får ny jobb da! Ikke det at jeg vet hvor du jobber nå engang, men likevel!

Pass på helsa di :-)

God onsdag!