19 april, 2008

Lørdag 19.april, knallsol og fuglekvitter!

Hvem var våken klokka seks, halv sju, kvart på sju....det var meg! Enda jeg la meg nærmere halv to. Var på jentetreff igår kveld, jentene fra gymnastida - og selv om vi ikke drikker en dråpe fordi vi kjører - så var det en utrolig morsom kveld. Og det var ingen overraskelse. Stakkars våre menn, de gangene vi er her eller der hos noen, må man enten a)ha en kjellerstue mannen kan trekke seg bort i - godt lydisolert, eller b) mannen legger barn, og drar bort. Vi ler og ler og ler og diskuterer - og det er så befriende. Men vi har en lang "historie" sammen, slipper å "forestille oss" - vi kjenner hverandre, og er rimelig forskjellig alle sammen, men er det mulig å kose seg så veldig? Med god mat, en god pavlovakake - og lattersalver, så er det rimelig perfekt.
Jeg har mange gode venner, og det er jeg så takknemlig for. for å være litt poetisk her på morrakvisten, så er det som å ha en hage full av blomster, - du kan bare plukke og plukke! haha!
Jeg leste på en blogg at gode venner skulle blitt levert på blå resept, og jeg er rimelig enig!

Min venninde bor i Bærum, midt mellom to plantesentre, Oasen ogPlantasjen - der er jeg glad jeg ikke bor! Kjære vene da er det snakk om at jeg hadde vært konstant blakk!


Venter jeg på sjasminene mine...?


Men altså, jeg har allerede satt på vaskemaskin, satt på stekeovn så familien får ferske rundstykker til frokost, lagd meg en tekopp - og har allerede stått ved vinduene i stua og titta ut. I dag skal jeg og sissel nabo ordne med et drensrør mannfolka la ned i fjor, det var så vått mellom tomtene våre - og så skal vi så gress. Og så skal jeg gå og bruke føhner på bjørka så løvet spretter så jeg kan klippe roser....neida! bare tulla - det er tålmodigheten min som slår ut her... Og så er det fotballkamp for sekstenåringen, - og så er det på med henger og kjøpe mere jord på plantesenteret her borte.......(og kjenner jeg meg sjøl rett så er det alltids noe annet å få kjøpt der også...) .. og vips så tenker jeg at resten av dagen går i hagen. Det er da alltids noe å gjøre....!! :-)

Nå foreksempel, mens minsten ser på Mumi på barnetv, skal fruen sprette opp og vaske stuevinduer før sola kommer på denne siden - og klokka er ikke åtte en gang!

Er det snakk om at VÅR og SOL gjør noe med denne fruen eller???


Og Lars mann, han graver og graver bak garasjen - vi skal bygge en bod, til sykler, hageredskaper og ved og sånt. Han er så flink - og får til det meste, enten her hjemme og oppussing og snekring - eller på hytta. Sånne mannfolk burde alle koner fått på resept det også.

For et par år siden sa jeg at jeg ønsket meg en slags pergola en gang i fremtiden (se bildet "en stille plass") - og lørdag morra var mann og henger søkk vekk - helt til han kom fra Maxbo med en henger full av plank. Jeg sa "hva i all verden skal du!!?" - da svarte han undrende: "skulle ikke du ha en sånn pergola a?" - Love is in the air!


God lørdag!!!

Ingen kommentarer: