10 mars, 2008

Snart i gang!

Når jeg en av disse dagene får god tid....skal jeg legge inn noen bilder også. Akkurat nå må jeg konsentrere meg om påskeferien som kommer og hytta som venter. Om 16-åringen min hadde sett mors spede forsøk på å bygge opp en hjemmeside ville han ledd seg skakk. Men det kommer seg det kommer seg!!

Spirer i dag ?
- i dag kom jeg hjem fra jobben og ilte bort til vinduskarmen der jeg har x antall potter med frø i, sådd i går, akkurat som om de hadde kommet med en aldri så liten spire allerede i dag!! Jeg er helt utrolig - jeg forventer ganske mye.... men det er fordi jeg gleder meg så utrolig mye!
Sådd: hvite tagetes, mørke, hvite og rosa stokkroser, blomstererter, valmuer, og så har jeg sådd to potter med frø jeg ikke aner hva er - fordi jeg høstet frø i fjor, - det ville kanskje vært lurt å skrive på pakka hva det er.....

Og så er jeg glad at jeg har en blomsterfrelst nabo - for jeg snakker når jeg går i hagen. I går bøyde jeg meg ned og børstet bort noe bark for å se om peonene er i gang, og det er de gitt! Jeg måtte snu meg først, for i fjor, da utbrøt jeg: "næmmen der har dere kommet ja!!så fine dere er!" - og da begynte naboen og le, for han hang opp klær - og det så ikke jeg...
Men siden han har en kone som er om mulig mer energisk i hagen enn meg, så vet han nok litt om det som foregår oppi hodet mitt.

Mannen
Og så er jeg så glad for gubben min, og nå venter jeg bare på at telen kan gå fra bakken, så han kan ile til med spaden og grave hull her og der!
Før så gravde han både her og der når jeg pekte - men nå - nå har han jammen begynt å bry seg med hvordan det skal se ut i hagen! - til å begynne med ble jeg litt satt ut av det, men nå kan vi gå rundt og planlegge sammen, og det er gøy.
Det er også litt greit at man er enige når man har litt dilla, for det går jo en del penger til hage.

Ingen kommentarer: