08 februar, 2010

Snikende påske-følelse!

Its a beautiful day!!! -
A new life!
...fortsatt snøtunge trær....

-....trikkeskinner - bare å lange ut! Utsikt over bygda - jeg nyter å starte mitt permisjonsår i skogen med familien.....!

Er det påske alt - eller bare fantastiske vinter-Norge som gir uante gleder for naturfrelste ??

Vafler på speiderhytta - "Trampen"
Hele bygda var å treffe i skogen!
Knallsola gjennom trærne!
og bare skli avgårde - støl i låra i morra!

Og nå er resten av familien på skole og jobb......husmora her sliter litt med å skjønne at jeg har FRI, er litt stressa for at jeg har glemt å lage møtepapirer, forberede et foredrag, eller har jeg glemt et møte? Ringer det snart noen og etterlyser meg så jeg må hive i meg ei brødskive løpende til noe jeg har glemt.... igjen?...

Men nei - jeg skal: UT PÅ SKI!!

3 kommentarer:

Eirin Bjørnstad sa...

For noen deilige vinterbilder! ;-) Så deilig at du nå kan bruke tid på deg selv, og etter noen dager har du nok vennet deg til det også. ;-)
Gleder meg til å følge med deg. Det er et spennende valg du har gjort.

Hos meg har jeg skrvet om før/etter i dag.

God klem fra Eirin

Les Cotrions sa...

Your millions are very welcome Tone!!
First day of your year?? Great! Probably you need some days but I'm sure you'll enjoy it! Fantastic sunny day on the snow!
Big hugs and enjoy your time!
Vale

Som mine dager er sa...

Du, i går skulle jeg svare på en koselige kommentaren du la igjen hos meg. Jeg skrev og skrev, og var i ferd med å avslutte da hele PC dritten hang seg. Jeg tilta noen minutter i vilt sinne, men siden dagen var rimelig travel (sett med husmorsøyne) gadd jeg ikke få PC igang igjen og skrive på nytt.

Men altså ...

Vi feira sønnen i går. Siden mine foreldre bor et stykka unna, men likevel skulle inn til byen (les: legetime) var det greit å ta bursdagsfeiring samtidig. Så jeg baka Oreo-kake (gøsj, den var overmåtelig kvalm, men hva gjør man ikke for sønnen) vafler, samt 4 digre pizza. Joda, dagen forsvant i en svosj.

I dag har jeg vært ute og tatt svanebilder. Men pøh, hva hjelper det når man kun har den minste linsa??!?! Jeg var lenge ute og traff på kjentfolk, så da ble det mye prating. Småløp hjem fordi jeg var gjennomfrossen. Kom inn og satt på badet i en halvtime for å tine fingrer og tær. Gud så kald har jeg ikke vært på leeeenge. Og jeg var godt kledt, til tross for -5 grader. Det ble en frisk, men deilig tur. Været har vært helt nyyyyydelig i dag. Og sola VARMER faktisk. Åh, det er så godt.

Jeg hadde bare 4 telefoner fra hun som overtok jobben min i dag. Jeg misunner henne IKKE alt hun skal gjøre. Nå er det visum-søknader til Saudi-Arabia (det tyngste landet du kan søke visum til), og så har vår UK advokat begynt å etterlyse papirer på vår CEO, som jeg VET jeg sendte ham i Januar. Hva er det med advokater og skjemaer??! Jeg måtte ringe den norske advokaten for å høre om hun hadde mottatt dem, og joda, det hadde hun. Det ordnet seg til slutt. Men det er så mye pes. Det hjelper ikke at CEO bare sier "-call Marit, she knows". Da blir det mange samtaler. Gleder meg til de opphører.

Jeg prøver å ta dagene som de kommer, men hodet går på høygir. Jeg tenker mye for tiden. Hva skal jeg med alle tankene?!? Og hva gjør jeg framover ?!? Hmmm ... mye å tenke på.

Er glad du finner ro og sjelefred i skiløypene. Det må til. Så får x-jobber bare være x-jobber. Ingen er uerstattelig så snart er vi glemt. Jiiihaaa !!!

Kos deg med fridagene, Husmor Tone.

take Care.

Klem fra Marit