20 mars, 2009

God vårdag! Kvirrevitt!!

Endelig helg og endelig freddan!
Da har fruen vaska klær, huset, tørka støv, potta om planter på stua, hengt UT klær!
Vakkert syn på kjøkkenbenken! - frø og jord og gamle aviser - sola skinner ute og madammen får jord under neglene....VÅR VÅR VÅR!!

Og endelig får en si - ny ledning til pc....Birk har sterke tenner - det skal han ha....

Epletreet
har vært hos frisøren.... fint for fuglene som bygger rede - det er lurt å ta det nå - for da forsvinner nesten alle kvister til div reder her og der - og vi slipper å plukke bort alt!!
Skikkelig sleipt, men veldig praktisk.
Velkommen spirer!!!
Har satt i gang Skaugum-begoinaene mine - røttene ser ut som et misfoster fra Mars. Men det spirer og gror - det er bare å ta en kniv å dele hele greia i flere små og sånn holder man på til man har stuegulvet fullt....

Nam nam - ny jord til knøttliten potte og planta ropte tuuuuuuuusen takk!!

SNØ GIS BORT - MÅ HENTE SELV - TA MED TRAILER OG ALLE PÅ FOTBALLAGET DITT!

Finally a new wire for my computer - our puppy really knows how to eat those things...., had to order a new one - and me - the blogoholic - have had big problems!! (hehe...)

As you see - still tooooo much snow - remember I wrote "oh lovely winter wonder land" - and just adored the white fields outside my hose....please give me green gras.....pleaaaase....!!
Have started my summer season with the plants... - should have had a room , like Hanne - so I could grow plants my self in thousands!!!

Wishing you all a fantastic weekend!! - I have just cleaned my house and washed clothes.... - my day off...well - much more tome to enjoy the weekend then!!

HAVE A FANTASTIC WEEKEND ALL OF YOU!!

HUGS FROM TONE, - lady in spring-mood!!







15 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Hello my friend! Welcome back to us!!! Your puppy is hungry...don't you give him food enough???? I see your mood is in Spring....lovely flowers...I think you've to wait a little bit more...I've never seen so much snow!!! Here today is a sunny day but sooo windy you cannot go out! I've to wait too!
Have a great week end!
Warm hugs
Vale

heidi sa...

Så herlig vårlig det var hos deg i dag Tone! Det ser jammen ut som om både du og plantene trives i vårsola!

Kos deg videre i helga!
Klem fra meg.

Gamlå sa...

leeeeeeeeeeeer

Den snøen der får du nok problemer med å få solgt. Ikke ville jeg hatt den selv om vi i Stavanger nesten ikke opplever snø i løpet av en vinter enn en dag eller to:). Vi drar til fjells en 1 times kjøring for å oppleve den , og det passer Gamlå utmerket skal du vite!!!

Ellers så får du gjort mye og plantene dine er så flotte og fine.

Ønsker deg og dine en riktig flott helg

klem fra Gamlå

Magdalena sa...

hærlige spirer,- det er vår det!!!
hadde fått litt panikke, av denne snøen hos deg....
men sola varmer godt , det er da helt sikkert!!
du må nok smøre deg med litt tålmodighet....

men krukker på altanen da???
klemmer og vidunderlig -vår- på -altanen-helg!

☆Therese sa...

Snøen skal du få ha for deg selv...
Har nok som det er :o) Å, men det er jo så deilig å kjenne at våren er her. I dag har jeg hentet frem de første utemøblene!!! Hi ha
Har kjøpt noen frø og potter i dag, men jord glemte jeg.... uff

I morgen skal jeg sitte i sola (den varmer jo nå) og lese noen nye blader og bare nyyyyyte!

Ha en deilig, super duper helg!
klem

M.E.V. foto sa...

Du koser deg bra nå om dagen;D God helg, Tone! Klem

Tulip sa...

Nå har jeg prøvd lenge på å få skrive kommentar..endelig fikk jeg frem vinduet!

Lo godt av snø-utlysningsteksten din! Utrolig bra!

Så morsomt med de knollene dine som du deler i flere deler!

Som mine dager er sa...

He he he ... som jeg ler av "annonsen" din. Jeg håper du får omsetning og at salget tar helt av. Da har du våren her på alvor. Det er grått og regn i trøndelag for 10 dag på rad. Er møkk lei, men det positive er at snøen får foter å gå på. Det minker sakte men sikkert for hver dag ;-) Men altså SOLA - den glimrer med sitt fravær.

Jasså - så Birk har forsynt seg av "spagettien" i håp om litt ekstra mat? Han tar forhåpentligvis til vett etter noen gastronomiske bomskudd.

Nyt helgen, været og blomsterfrøene. Mine erteblomster har vokst seg 1,7 cm store og mor er stolt!

Klem fra Marit

Heidi sa...

Poor puppy must be very hungry to eat a computer cord...lol! I am glad you got a new cord.

The spring is on its way...have faith! You will be busier than ever planting all those seeds very soon. One year, I lived in Sweden and could not wait to have all that snow. What happened? Hardly any snowfall and one of the mildest winters there. :(

Hugs ~
Heidi

GundaM sa...

Hihi, gratis snø ja! den var god du ;0))) Men du så flink du har vært da, og nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet for skaugums begoniaen min....Glemte de alle her i høst og de har stått ute i hele vinter, det sier vel litt om meg og de greiene der... Æsj, satser på å få nye.

Kos deg videre og god lørdags kveld ;)

Tiril sa...

Huff nei, sneen vil jeg ikke ha tilbake, men det er ikke helt sjelden vi har et forbigående snevær i mars.
Nei la det bli deilig vår over vårt langstrakte land,
Men jeg ser du koser deg med knoller og frøpakker,
Ha en fin søndag, her regner det idag, men jeg har tusen ting å ta fatt på innendørs.

Min Verden sa...

Jeg har ikke fått den i jord ennå, men den ligger i kjelleren med litt lys. Gleder meg til den kommer. De er så fine! Det blir noen mirakelblomster snart. Grattis med badingen av Birk, han er jo en retriver da, så det ville vært rart om han ikke likte det. ha en fin søndag. Hanne

Reginas Cottage sa...

Hallo Tone
Mit einem Hundewelpen erlebt man die
kuriosten Dinge.Aber sie sind einfach zu süß,um lange mit ihnen
böse zu sein.Unser Hund hatte mal einen halben Käsekuchen gefressen,als
er ein Welpe war.Danach ging es ihm nicht so gut.Heute schmecken unserem Hund,meine Rosen am besten.
Ihr habt wirklich noch viel Schnee.
Aber der Frühling kommt auch zu dir,
du mußt nur ein bißchen länger warten
Dann blühen Frühlingsblumen und Rosen.Wir hatten die letzten Tage sehr schönes Frühlingswetter,mit viel Sonnenschein aber auch manchmal mit einem sehr kalten Wind
Viel Glück mit den Begonien!!
Wünsche dir noch einen schönen Sonntag bis bald Regina

Hege sa...

Kjøper et tonn med sne hos deg ha ha. Men da kommer du vel opp til meg å måker bort all sneen i hagen min.
Det var kjempe trivelig å dele et glass vin. Nu e det ikke lenge til at vi kan gjøre det i hagen med blomster og seine sommerkvelder.
Kan tenke meg at det klør i fingrene dine nå. Å gleden er enda større når jorda kommer under neglene.
Ha en fin dag.
Hege

Frida sa...

Hej Tone!
Vad bra att det har fixat sig med sladden igen. Valpar kan vara busiga dem.

Vilka fina fröer du har köpt. Här blommar krokusarna nu.

Hoppas allt är bra med dig min vän!
Kram Frida