09 mars, 2009

Ettårsjubileum på meg også!

Sånn - da har jeg blogga i ett år jeg også.
Det var Hanne som ropte på meg i lunsjen en gang og sa : se hva jeg har starta med a!! - og vips gitt så var jeg bitt...

Hva er egentlig blogging? Handyman her kaller det for husmorflukt....hehe...
Men hva er det? Det er rett og slett hverdagen som renner forbi, har jeg funnet ut.... gjenkjennelses-effekten på hverdagslivet også. Vi har det jo "sånn" alle sammen!

Been bloging for a year! It has been quite a journey! Getting to know all of you "out there".


Det har vært en utrolig reise! Det å bli kjent med dere alle! - fantastiske blogger - vakre hjem, dere er en gjeng superkreative damer som inspirerer og gleder - støtter og kommer med gode tanker når hverdagen butter i mot! Hobbyfingre lager vakre ting, og selv om jeg har en tid i livet mitt nå med alt for mye jobbing og kveldsmøter, så er jeg også superkreativ, men jeg har bare ikke gjort det på en stund! - men jeg vet at jeg må igang igjen snart, - jeg ser jo hva det gir.
Jeg har latt meg fasinere over hvor mye dere betyr for hverandre - og for meg! - er det noen som blir borte fra blog en stund, så er det mange tanker om hvordan personen har det - Er det noen som tar fantastiske bilder, så sitter man der i egen stue og sukker høyt - det deles på alle plan! Som Mine dager er-Marit for eksempel...hun har gitt meg dette bildet, og snart skal dere få se noe flott - om et par uker...
Noen av dere tar sinnsykt flotte naturbilder - og noen lager de villeste lappetepper.... - vakkert og morsomt er beskrivende for hva dere er og hva dere utfører. Driv-ved eller ødelagte krakker, vips gitt - så er det rene skaperverket!! Og det er jo perioden vi går inn i nå også - selve skaperverket - fuglene kvitrer om kapp - det knopper seg på trærne, lubne gåsunger lover faktisk at det ikke skal snø så mye mer - og frøposer og rosekataloger tar over plassen på kjøkkenbenken min.

Man får venner fra utlandet, - MØTER venner fra utlandet, møter nye venner som man bare kjenner pr blog, og så viser det seg at likheten over livet, tankene og hverdagen er så lik at man skulle trodd man var barndomsvenner?? En liten sms en kveld, - og man trekker på smilebåndet og vet hva den andre mener.......en e-post, fordi man ikke sier alt på blog, - gjensidig respekt og en drøss med tanker .........
I morra skal jeg ut i butikken og handle litt - og jeg vil gjerne sende en hilsen til en av dere som alltid er på bloggen min, - jeg trekker dere som kaninen opp av en hatt!!

Have been blogging for a year now - the 10.th of March.
I have to say I enjoy knowing you all!! Getting new ideas, new friends!
I am so lucky, I have my childhoodfriends, I have fantastic work-mates, I have friends here where I live - I feel so lucky! - I know I have days when I am down and worried, I know I wait for spring and flowers..........but all this - all of you - is just life passing by........

Thanks - all of you!



Klem fra
Tone

26 kommentarer:

Hege sa...

grattis med ett års dagen på bloggen.
Ha en fin kveld.
Klem

heidi sa...

Gratulerer så mye med 1 årsdag! Det er så sant som det er sagt alt du skriver om her, det er så fint å ha alle vennene ute i bloggelandet! Man kan dele gleder, sorger og lengsler på en måte man ikke så ofte gjør det i det virkelige livet....

Det er virkelig en fascinerende og trollbindende verden hvor vi både får og gir!
Ha en god kveld Tone!

Klem fra Heidi.

M.E.V. foto sa...

Gratulerer! Og, må bare si meg enig i alt du sier i dette innlegget:)
Klem fra Møre

M.E.V. foto sa...

Det andre bildet ditt er forresten fantastisk flott!

Min Verden sa...

Grattis med jubileumet. Hva er det med bildet fra Marit. Kan jeg se før de andre? Hmmm... Vel, låven er ikke å anbefale da det kommer låvesvaler dit og de er ikke snille med møbler. Det andre rommet er fullt av ballettkulisser. Jeg vet egentlig ikke om noen god løsning for dette Tone - hehe! Litt større enn forventet ja, det var jo ulikt deg ;) Vel, ingen spøk med planter til overs. Det blir mange! Ha det godt min venn. Hanne

Dagny- Heim sa...

Hip-hipp. og gratulerer i bøttevis :-) Alltid like kjekt å kome inn til deg, og meir skal det bli inn i det neste året.
¨
Spennande med det biletet frå Marit...nysjerrig!

Ha det fint ;-D

Jorunn sa...

Gratulerer med dagen!! Egentlig litt rart å tenke på hva bloggingen gjør for oss. Og enkelte blir man også godt "kjent" med :0)
Nå er det mars, og snart vår! (selv om det ikke ser sånn ut når man kikker ut av stuevinduet..) Du skal vel snart plante og så frø du nå ;0)

Frida sa...

Hej min vän!
Grattis till ett år med bloggen! Är så glad att jag har lärt känna dig här ska du veta.

Många kramar Frida

Anonym sa...

Gratulerer! Eg har berre halde på snaue to månader, men er skikkeleg hekta. Husmorflukt? Du sa det...

Les Cotrions sa...

Good anniversary Tone!!! Ohh finally Spring is coming for you too! With sunshine everything is better!
Have a great day!
Warm hugs
Vale

Magdalena sa...

gratulerer da...~~~~
og takk fro hilsen til med, ang heklinga... får ta det langsiktig...
klemmer og fin dag~~¨

☆Therese sa...

Gratulerer med 1 år i blogglandia!!

Så fint du har skrevet om det og blogge og så sant så sant. En fin "måte" å bli kjent med mange herlige mennesker på :o) Jeg koser meg veldig her inne, har ikke alltid så mye "fornuftig" å skrive om, men pytt ;o)

Ha en fortsatt god kveld og sov godt, godklem

Hege sa...

Er bare innom for å si at det ligger noe til deg i bloggen min.

Ha en fin dag.
Klem Hege.

Anonym sa...

Hei Tone,
Many congratulations on your aniiversary !!! (i can remember the date very well, my husbands birthday :) ) I wish that many new blogyears may follow !!! And just like you we are waiting for spring to get all bubbly, full of energy and live :)
Hugs, Janneke.

Brit Strikkenerd sa...

Gratulere med 1 års dagen, blogging er en super aktivitet og en flott måte å kunne dokumentere sine gjøremå og å få treffe likesinnede til å dele sine hobbyer med:)

Som mine dager er sa...

Ja så sannelig har du ett års fartstid du også. Fantastisk - og gratulerer så mye.

Jeg er så hjertens enig med deg i det du skriver om det å blogge. Jeg leita etter de riktige ordene da jeg hadde jubileum men fant dem ikke. Du oppsummerer det så bra! Jeg håper du blogger lenge framover, for du inspirerer du også nemlig. Veldig gøy at du liker bildet mitt, og er spent på hva du har gjort med det ;-)

Det snødde/sludda her i dag også. Et begredelig grått og trist vær i dag. Og hva gjør man på slike dager? Setter seg i bilen, kjører til Sverige og nærmeste Systembolag, fyller opp bilen så langt man tør, og kjører lykkelig hjem igjen. Det er da påske snart for pokker!!!

Det frør seg her også - frø og erter i skjønn forening. Dette er livet!

Klem fra Marit

Heidi sa...

Congratulations on one year of blogging! I am glad you came to my blog and it gave us the chance to become online friends. I think computers are one of the only modern things that I really do appreciate. Otherwise I would love to go back to a simpler time.

I was released from the hospital yesterday and will try and send you an email later today all about it. I am glad it is over but now I have a long wait to see if the treatments will work or not.

Hugs ~
Heidi

Unknown sa...

gratulerer med ett års dagen du også! 10mars hadde jeg faktisk bursdag, så det var litt morsomt!
ha ei fortreffelig helg!

Tone sa...

HEI ALLE!

JEG HAR KUN JOBB-PC HJEMME - FÅR IKKE BLOGGE FRA DEN TYDELIGVIS :-( FÅR BARE LEGGE INN KOMMENTAR.

BIKKJA HAR SPIST PÅ LEDNINGEN TIL VÅR ANDRE NYE LAPTOP.
SEND PENGER - HAHAHA!!!

GOD HELG, NY LEDNING KOMMER!

GundaM sa...

Gratulerer med jubileum ;0)

Husmorflukt ja...Ikke dumt sagt det egentlig ;0)

ha en flott helg der ute;)

Reginas Cottage sa...

Hi Tone
Gratulation zu deinem 1.Bloggeburtstag!!!!!!!
Wir hatten heute herrlichen Sonnenschein,habe ein bißchen im Garten gearbeitet.Morgen soll es bei uns ja ein superschöner Tag werden,
mit sehr viel Sonne.Ich schicke dir
ein paar Sonnenstrahlen vorbei und
wünsche dir ein schönes Wochenende.
Klem fra Regina

Stjernebarna sa...

for et koslig innlegg:-)
og gratulerer så mye med 1 års bloggdag..

ha en fin lørdagskveld:-)

*Randi*

Anne på Moseplassen sa...

forsinket gratulerer med årsdagen!
Gleder meg til å følge deg videre :D

Min Verden sa...

Åssen går det med blogginga? Gleder meg til de begoniaene! Fikk noe i posten i går fra en "gammel" venninne. Du skal få se - veldig morsomme saker. Hurra! Nå er det vel strengt tatt natt? Hmmmm.... Snakkes.

Les Cotrions sa...

Hello my friend! How is your pc now??? You're still in time to become a nurse if you want!!! It's important to have the chance of doing what we like to do!
Have a nice week end!
Warm hugs
Vale

hvorfor ikke... sa...

Gratulerer med ett års feiring Tone;) Helt enig med deg! Flagget til topps for bloggdamene og for deg!
klem Torunn