06 juni, 2008

Jeg skal bruke all min tid ihelga ute i hagen! God helg!



Legger her ved et bilde av det neste som skal inn i min hage - druestokk -

samtidig ønsker jeg dere alle en riktig god helg!

Sjøl skal jeg skrive tale,skrive sang, male, ha bunad i 30 varmegrader....og også være mor på sidelinja i kokende cup-varme.

Hvorfor må alle fotballklubber med respekt for seg sjøl på død ogliv arrangere en eller annen morsomt fotballcup! Det blir jo noe hver eneste helg! Holder det ikke med at nabokommunen gjør det, - annenhver helg???

nå drømmer jeg om hytta og peisen og til helga slipper de alle dyra på beite, burde vært der da.

GOD HELG!!

4 kommentarer:

Min Verden sa...

Bare sånn at du er oppdatert. God helg!
Sakset fra intranett.as.kommune.no

HAGEVANNING
Administrert av Gunnar Larsen Versjon: 1.0
Opprettet: 6. juni 2008

Hagevanning tillates inntil to timer tre ganger i uken. Hagevanningen er dog regulert slik at eiendommer med husnummer med siste siffer som partall (2,4,6,8,0) kan vanne på dager med datoer som partall, og eiendommer med husnummer med siste siffer som oddetall (1,3,5,7,9) kan vanne på dager med datoer som oddetall. Det er ikke tillatt å vanne på søndager.
Kommunen kan også forby hagevanning dersom forsyningssituasjonen gjør det nødvendig.

Kommunen deles opp i A-og B-soner. I A-soner tillates hagevanning mellom kl.1800-2000. I B-soner tillates hagevanning mellom kl.2000-2200.

Nordby A-sone (kl.1800-2200):

Tandbergløkka, Tamburbakken, Nygårdsåsen, Nygårdsveien syd for Nordbyveien, Solberg, Sjøskogenområdet/Pollenga vest for Sjøskogenveien, Nordby vest for E18, Sporret, Kirkerud, Enerhaugen, Kjærnesområdet, Nesset, Bekk Bekkevold og Togrenda vest for Toveien.

Nordby B-sone (kl.2000-2200):
Sneisslaetta, Holstad, Felleskjøpet, Kjølstadhøyden, Nygårdsveien nord for Nordbyveien, Gml Kongevei, Solbergskogen, Vinterbro, Sjøskogenområdet øst for Sjøskogenveien, Fålesloråsen, Togrenda øst for Toveien og Askehaug/Bølstadfeltet.

Ås sentrum A-sone (kl.1800-2000):
Områdene nord for rv 152 fra Korsegården til og med Rustadskogen/Torderud
Områdene syd for rv 152 fra Korsegården til Sentralkrysset: vestsiden av Ekornveien, Skogfaret, Søråsveien, Landåskollen, Landåsveien, Herumveien og Kilehagen, Moerfeltet nord for Bjørkeveien, Dyster/Eldor, Hogstvetveien, Sollia, Granheimlia, Myhrerveien og Kroer syd for Revhaugkrysset.

Ås sentrum B-sone (kl.2000-2200):
Haugerudveien, Aschjem gård, Bjørnebekk, Gmale Kroervei, Danskerud, Revaugberget, Moerfeltet syd for Bjørkeveien, østsiden av Ekornveien, Måltrostveien, Sagaveien, Tverrveien, Moerveien, Brekkeveien nord, Dysterlia, Dysterskogen, Rustadporten, Voldveien, Voldstubben, Gamle Mosseveie (Beverdalen), Holstadkulen og områdene nord for rv 152 vest for Korsegården.

Min Verden sa...

Jeg la inn kommentar hos meg sjøl først - hehe... Litt trøtt. Hils Torunn! Ni flasker?? Koser seg da.. Jeg koser meg også. Driver og planlegger hvordan jeg skal gjøre vaskerommet (etter soverom og gang :)) Ja, ja... God helg på fotballbanen og i konfirmasjon.. Hanne

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan og takk for koselig besøk hos meg! Ser du har bilde av de fornøyelige Housemousene, lille Mudpie ligger mett og fornøyd som vanlig, hmm er det Monica som "super" vin, ser sånn ut, hihi. De er så skjønne, elsker den familien og de nydelige tegningene.
Klem

Elzie sa...

Vad spännande!! Ska du göra eget vin *s*? Hoppas det går bra med druvstockarna och att du får en bra trädgårdsvecka.
Kram Elzie