20 mai, 2008

Sol? Frost? Regn - ? eller sol?

I går kveld var jeg ute og la ut gamle håndklær over diverse planter. Spesielt min vakre PercyWiseman rhodondendron fikk gjennomgå i gårnatt. Håper at de knoppene som er igjen ikke fryser seg skakke. Har plukka av mange ødelagte blomster.

I går kveld var min mann på fyllinga med ymse fra garasje og hage - og når han kom hjem hadde han vært innom en butikk og kjøpt med seg en ny rive som er litt lettere for meg å håndtere med senebetennelsen - , og et minidrivhus til meg - fordi jeg ønska meg det! (Ja, jeg sier det igjen, - lucky me!)

'så her er en hilsen til deg min mann - dra på golfbanen lørdag om du vil - ønsker deg fint vær og gode slag!
Forøvrig- du leser sikkert ikke dette før onsdag 21.mai - : så da passer det med: Gratulerer med bryllupsdagen!

Burde ha malt stakittgjerdet ved lekehuset på nytt ikveld, men har stått på fotballtrening for minsten og fryst og fryst.... så jeg må ha en tekopp og få inn varmen, dessuten ser jeg rundt meg nå, så er det diverse innomhus som krever en husmorånd som er litt sterkere ånd enn en vanlig hvit tornado.
Hvordan er det MULIG, så fint som det var her på 17.mai!!!?
HVEM er det som roter (ja, det er ikke noe hokuspokus) - det er minsten, - som "hjelper meg" når han vasker speilen på badet med håndsåpe og badehåndkle, og deretter pynter med alle små skrekkaktige Gormiti-figurer langs hele vasken, - han er også svært god på å samle kassalapper fra butikken, og klipper dem i små "billettbiter" med saks. Veldig kjekt å ha.

Samlingen av pinner fra skog og hage er også yndede samleobjekter i feks gangen og på kjøkkenet.



Her er mine hvite peoner snart en realitet, planta dem i forfjor - og syns jammen de kommer seg mer og mer for hvert år!! - jeg er bare litt utolmodig - og har tatt meg sjøl i nakken for ikke å kjøpe flere å sette mellom de jeg allerede har.
'elsker hvite peoner - det er så vakkert i hagen når skumringen kommer. Så synd de står så kort - de burde vart og vart og vart....
For de som har etterlyst en del tapasoppskrifter, så har lagt ut flere, flere kommer - www.tonesmatside.blogspot.com
Nei, opp og hoppe - kjøkkenbenken og klesstativene gjør seg ikke sjøl.
Håper Hanne og Hege henger i stroppen, store tekopper, snikinnføring av sjokolade, og frisk luft og en røyk gjør susen for begge to vet jeg. Og når det store sjauet er ferdig, så vet jeg også at begge to fortjener, liker - og kommer til å unne seg et par store kopper rødvin også!

9 kommentarer:

Hege sa...

Heisann hoppsann
I dag har vi vært på veiledning og fikk beskjed om at her trenger dere bare en fin puss. Humøret er på topp gllllleeeedddeerrr meg til fredan.
Da blir det ett too tree eller sjalabais sier jeg bare.
Ha en strålende kveld. Dirver med litt fin puss jeg.
Klem Hege

Min Verden sa...

heia! Jada, jeg leser. Hvor godt jeg ligger an får jeg ikke vite før i slutten av juni... Heldig du er som fikk minidrivhus og ny rive. Mine pioner fryser på seg og løytnadshjertet har fått seg en knekk. Her er det kaldt... Æsj. Men, desto bedre å være inne å lese. Det hadde vært fælt med 20 varmegrader. Vi snakkes. Takk for alle gode ønsker. Hanne

Torunn sa...

Grattis med drivhus og rive! :-)

Har ikke kledd på plantene mine jeg da, men tror kanskje noen hadde trengt det.
I dag har jeg vært med klassen til Frida på tur til Oslo. Var bla i Vigalandsparken og så på sinnataggen og ellers alle nakne mannfolk....og damer .-). Det som fanget min interesse betraktelig mere var blomsterprakten der!Et fantastsik skue av rosa, hvite og lille tulipaner i STOR bed!
Får legge ut noen bilder når jeg får ånden over meg. I kveld er jeg trøtt! Har holdt på litt ute; malt en husvegg og knepet litt på blomstene.... og tro det eller ei, jeg måtte vanne! Trodde det hadde regnet nok jeg, men neida....bare vært kaldt da vel.
I morgen skla jeg til Særp og montere lamellgardiner på 5 kontorer. Torsdag og fredag skal jeg på skolen og det var den uka. Neste uke håper jeg på masse pent vær og litt roligere dager!(ja, der har du meg; jobber en uke og må ha 14 dager ferie!)

Ha en kuul kveld!
jeg er en av dem så er SÅ ferdig med frustrerte fruer.... :-)

Klem

Tone sa...

Haha!
Ja jeg har ikke sett en eneste hel episode av frustrerte fruer i det hele tatt....orka ikke starte. Jeg har så mye kveldsmøter som er til ymse dager, at det ikke er noen vits for meg med føljetonger av noe slag. Derav heller intet fast medlemsskap på Fitness eller Sats eller gud vet hva det heter alt sammen...betalende støttemedlem har jeg vært alt for mange år.
Derav også tilsvarende kropp (og når man vet hva jeg driver med av mat så...)
Fin dag - har ikke sovet i natt, har streptokokker, øyekatarr, senebetennelse og venter på legetime - hæpp får en si....

Min Verden sa...

Jeg håper det går bra med kaffeuken min :) Tormod skulle jo ta den for meg.... Jeg fikk en trist beskjed i dag morges. Inger, svigerinnen til Liv som ikke er mer enn 46 ligger i Danmark med slag. Hun var på tur med jentene sine på 12 og 10 år og de fikk ikke liv i henne. Livet alså... og sist gang jeg hadde eksamen var det dette med Knut og broren til Liv da jeg hadde eksamen på BI og Egil (en kamerat av meg) da jeg tok ex.phil. for mange år siden. kanskje jeg må slutt med eksamen... Ble litt vanskelig å konse nå! Ja, ja - hils de andre. Vi ses. Hanne

Min Verden sa...

Unnskyld - jeg så ikke at du var syk. God bedring! Håper du har fått kommet deg til legen. Klem Hanne

Anne på Moseplassen sa...

Peoner er nydelig da, og så mange på en plass blir sikkert praktfullt!

Jeg forsøkte å spørre deg om noe i en kommentar i 16 mai, men ettersom du ikke svarte så antar jeg at spørsmålet mitt druknet i 17mai stria.

Det gjelder om du ønsker å legges inn på http://hageblogger.blogspot.com/ Du kan svare her i denne kommentaren eller på hageblogger eller moseplassen.

Anne på Moseplassen sa...

Hei tone, klart det er i orden at du lenker til meg, og takk for at jeg kunne legge deg inn på hageblogger.

(Og forresten så er det jo fullt mulig du har svart meg før -også har jeg oversett det da ;) )

Anonym sa...

Hallo Tone,

Thanks for visiting my blog and for you kind words!
It's so nice to meat new blogfriends :)
I wish you a very lovely blogmeeting on may the 31th !!
Greetings from the Netherlands.
Janneke.